Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#28 2010. gada 2. septembris ® Pulkveža
Brieža 6-1, tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv |
Uzņemšanas
noteikumi.
Apmaksa
pār apmācību programmēšanai rudenī pirmā semestra grupās ir pazemināta
pār 25%! Par pārējiem semestriem – pār 17%.
Par apmācību sākuma un lietišķa nodaļas
pirmā semestra grupās tagad jāmaksā 36Ls, bet pār
pārējiem semestriem- 40Ls.
Pār apmācību pamatnodaļas pirmā semestra grupās –
jāmaksā 63Ls , bet pār pārējiem semestriem - 70Ls
Bez
pārrunām līdz 11.09.2009 tiek pieņemti skolēni uz
lietišķo nodaļu. Bez
pārrunām līdz 11.09.2009 sākumnodaļā un
pamatnodaļā tiek pieņemti citu nodaļu kursanti,
kuriem ir mūsu pasniedzēju rekomendācijas un
skolēni ar labām atzīmēm matemātikā un
olimpiāžu godalgas ieguvēji. Reflektants uzrāda
administrācijai diplomu vai liecība.
Pēc pārrunas rezultātiem tiek pieņemti
pārējie skolēni. Reflektants vienojas ar administrāciju par
pārrunas laiku. Lai Jūs pielaistu pie
pārrunām , Jums vajadzētu piereģistrēties caur
internētu vai pa telefoniem 67336035, 26428902.
Maksa par
apmācību pa internētu ir
lielāka (grupa ir mazāk 3 reizēs), bet kursants nemaksa par braukšanu un netērē uz to
laiku. Pieteikumus var
atsūtīt pa adresi kursi@progmeistars.lv vai
piereģistrēties internetlapā nodalījumā reflektantiem
> reflektantu reģistrācija..
Pats
par sevi saprotams, ka kursi negarantē visu pieteikumu
apmierināšanu.
Latvijas izlases lieliskie sasniegumi
starptautiskajā informātikas olimpiādē IOI’2010!
Iespaidīgs kursu ieguldījums!
No krievu valodas tulkoja Reinis Tenis.
Eduards
Kaļiņičenko, Progmeistara kursants, Progmeistara
pasniedzējs, Rīgas 71. vidusskolas 11. klases audzēknis – sudraba
medaļa.
Normunds
Vilcinš, gatavojās olimpiādēm Progmeistarā, Rīgas
Valsts 1. ģimnāzijas, 12. klases audzēknis – sudraba
medaļa,
Pēteris
Erinš – Progmeistara absolvents, Rīgas Valsts 1.
ģimnāzijas, 12. klases audzēknis – bronzas medaļa,
Oļegs
Ošmjans - Progmeistara absolvents, Rīgas Valsts
1. ģimnāzijas, 12. klases audzēknis – bronzas medaļa,
IOI
olimpiādes ir vienas no visvairāk atzītākajām
sacensībām šajā jomā pasaulē. Šogad
kanādiešu Toronto Vaterlo universitātēs bāzē no
14. līdz 21. augustam norisinājās 22. olimpiāde. Tās
dalībnieki bija 300 skolēnu no 81 valstīm. Pēc
olimpiādes reglamenta, katrai komandai bija atļauts pieteikt ne
vairāk kā 4 cilvēkus. Pirmo vietu ieguva Genādijs
Korotkēvičs (Baltkrievija), otro – Rumens Hristovs (Bulgārija),
trešo - Adrians Jaskoļka (Polija) Neoficiālā
komandu vērtējumā pirmo vietu ieguva ASV komanda (3 zelta un 1
sudraba medaļa), otrās - ceturtās vietas dala Krievijas,
Japānas un Ķīnas komandas (2 zelta un 2 sudraba medaļas).
Latvijas komandai – 2 sudraba un 2 bronzas (18-20 vieta).
No
kreisās uz labo stāv: Pēteris Erinš, Eduards
Kaļiņičenko.
No kreisās uz labo
sēž: Normunds Vilcinš, Oļegs Ošmjans.
Kā zināms, Latvijas izlases
sagatavošanos vada mūsu vadošais pasniedzējs Sergejs
Meļņiks. Vasarā vien tika
novadītas 37 nodarbības, 5-6 stundas dienā. Latvijas
komandu pavadīja
Mārtiņš Opmanis un Artūrs Verza.
To, ka augstu rezultātu
sasniegšanai šāda līmeņa olimpiādēs ir
nepieciešams daudz domāt un strādāt, sīvi un
pamatīgi, ir zināms visiem.
Bet pavisam maz cilvēku ir zināms, kā tas ir paveicams.
Šīs olimpiādes un daudzi citu starptautisko olimpiāžu
rezultāti, dod mums tiesības pavēstīt, ka kursi
„Progmeistars” dod iespēju intensīvi domāt un strādāt
ar sevis uzlabošanai. Citu pilsētu skolēni tagad arī var
pieslēgties pie mūsu darba caur apmācības sistēmu
internētā.
Vienlaikus
mācīties un strādāt ir iespājams,
vēlāk
arī - vajadzīgs!
„Progmeistars”
valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Kaņevskis
No krievu valodas tulkoja Reinis Tenis.
Lūk ir mūsu reklāmas fragments „Kursanti, kuri cītīgi mācējas
Progmeistara pamatnodaļā: veiksmīgi mācās daudzu valstu
universitāšu programmēšanas, elektronikas,
inženierzinātnes, ekonomikas, ķīmijas, medicīnas u.c.
specialitātēs; vienmēr atrod interesantu darbu un cienījami
pelna.”
Šogad diezgan populārs bija lūgums
izsniegt apliecību par mācībām kursos angļu
valodā: pārsvarā no skolēniem, kuri grasījās
mācīties ārzemēs. Pēc nerakstīta likuma,
viņi vairs neatgriežas, lai strādātu Latvijā.
Tā ir katra personīga darīšana: kur mācīties un kur strādāt. Tikai atzīmēšu, ka arī Latvijā programmētāji vienmēr var atrast darbu. Pie tam ir solīdas firmas, kuras ņem studentus uz nepilnu slodzi.
Neuztraucaties,
zināšanas, kuras iegūstat kursos, ir pilnīgi pietiekamas, lai
sekmīgi veiktu iestāšanās pārrunas un kvalitatīvi
izpildītu darbu.
Tie esam mēs,
kuri uztraucas, kad studenti sāk strādāt, tāpēc, ka
daži no viņiem nemākulīgi plāno savu laiku un neiztur
slodzi, dažkārt slinkojot pat atmet mācības! Nu jā, viņi
ir lieliski sagatavoti darbam. Ļaudis! Paciešaties un mācaties!
Mēs ceram, ka universitātes absolvēšanas
rezultātā, jūs saņemsiet ne tikai diplomu, kas ir
nepieciešams karjeras izaugsmei, bet arī dziļas
zināšanas.
Pie kursiem vēršas no vienas puses firmas, bet no otras – absolventi. Tāpēc mēs ne vienu reizi vien esam atraduši priekš skolēniem vietu darbam vai praksei. Mūsu absolvente Jūlija (tagad Latvijas Universitātes 3. kursa studente), kurai mēs atradām prakses vietu lielā programmēšanas firmā teica, ka viņai ir ļoti interesanti, zināšanu un prasmes apjoms ir krietni palielinājies. Grasās turpināt tur strādāt.
Dažreiz vakances parādās arī
mūsu kursos. Kādas? Kā jau jūs zināt, mūsu
pasniedzēju kodolu veido mūsu kursu absolventi. Pie tam,
sākumnodaļā, pēc iedibinātās tradīcijas, par
pasniedzējiem strādā pamatnodaļu kursanti. Skolas
beigšanas brīdī, ar CV ierakstītu pasniedzēja
stāžu, ne jau kaut kur, bet kursos „Progmeistars”, ir visai prestiži.
Mums ir arī programmēšanas nodaļa. Iesakām „iziet”
Progress semestri. Ir grupa, kura veido vienkāršākās
bāzes Access programmā. Iespējams
šīs virziens turpinās attīstīties.
Visbiežāk mēs paši nosākam
studentus, kuri var strādāt firmās vai kļūt par
mūsu kolēģiem. Tomēr arī jūs, cienījamie
kursanti, izrādāt iniciatīvu. Tas attiecas 10.-12. klašu
skolēnus un absolventus. Vēršaties pie mums! Ziņojiet, kad
jūs vēlētos sākt strādāt. Mēs esam gatavi un
ieinteresēti apspriest katru konkrētu gadījumu. Atzīmējam:
apspriest. Lūgums neapvainoties, ja mēs nespēsim atrast pielietojumu jūsu talantam.
Matemātikas un informātikas pulciņi un semināri.
Nodarbības
matemātikā sāksies oktobrī. Mēs paredzam, ka
strādās pulciņš 6.-7. klašu skolēniem un 8.-10.
klašu skolēniem, kuras ļoti veiksmīgi strādāja
pērngad. Nodarbību tematika ir saistīta ar olimpiāžu
līmeņa uzdevumu risināšanu. Atjaunos savējo darbu arī
matemātiskie semināri. Šo nodarbību vadītājs
A.Kanevskis tematikas sakarā paziņoja sekojošo:
«Pacentīšos palīdzēt skolēniem nepiekāpties
matemātikas priekšā. “Noslīpēsim” arī skolas matemātikas tematus.»
Nodarbības notiek latviešu
un krievu valodā
Vietu daudzums katrā
pulciņā un seminārā ir ierobežots.Visas
šīs nodarbības ir bezmaksas!
Pierakstīties var:
tieši kursos; izmantojot elektronisko pastu kursi@progmeistars.lv
; pa tālruņiem 67336035, 26428902.
8.
starptautiskā lingvistikas olimpiāde
Vladimirs
Ļitvinskis,Latvijas komandas vadītājs starptautiskajā
lingvistikas olimpiādē, kursu Progmeistars vadošais pasniedzējs.
No krievu valodas tulkoja Jeļena Vediščeva.
Vispār pastāv divpadsmit starptautiskās „zinātniskās” olimpiādes skolēniem. Vismaz tāds skaitlis ir minēts Vikipēdijas rakstā «International Science Olympiad». Cits jautājums, ka Latvijas skolās galvenokārt zināmas, jādomā, tikai piecas - matemātikā, fizikā, ķīmijā, informātikā (programmēšanā) un bioloģijā. Šajos mācību priekšmetos Latvijā ir paredzēta daudzpakāpju atlases sistēma – skolas posms, reģionālais posms un valsts posms. Šo posmu norises gaitā veidojas izlase, kas pārstāv Latviju starptautiskajā olimpiādē dotajā mācību priekšmetā. Kas nepieciešams skolēnam šajās olimpiādēs vispār arī saprotams - vajag mācēt risināt uzdevumus, kas ir daudz sarežģītāki, salīdzinot ar uzdevumiem standarta mācību grāmatā šajā priekšmetā.
Bet kas ir lingvistikas olimpiāde? Lingvistika – tas ir kaut kas par valodu ... Tur arī vajag risināt uzdevumus? Vikipēdijā par to raksta: «Lingvistiskais uzdevums – uzdevums, kas modelē lingvista darbību, tās risināšanas nav nepieciešamas uzdevuma valodas zināšanas (visi uzdevuma risināšanai būtiskie materiāli ir uzdevuma noteikumos). Var būt dažādu veidu un tipu. Vispirms tie ir tulkošanas risinātājam nezināmajā valodā uzdevumi un atbilstību noteikšanas starp vārdiem.». lai definējumu padarītu uzskatāmāku, minēsim vienu lingvistiskā uzdevuma piemēru (vienkāršu).
Doti vārdu
svahīlu valodā un to tulkojumi, kas pierakstīti citā
kārtībā:
mtu, mbuzi,
jito, mgeni, jitu, kibuzi
milzis,
kaziņa, viesis, kaza, cilvēks, liela upe
Nosakiet kāds
tulkojums atbilst katram vārdam.
Lūk, šāda tipa uzdevumi
(tikai daudz sarežģītāki) jārisina lingvistikas
olimpiādēs. Šo olimpiāžu pirmsākumi
meklējami tālajā 1965. gadā, kad Maskavas Valsts Universitātē
tika organizēta pirmā lingvistikas olimpiāde Maskavas
skolēniem. Šāda veida olimpiādes idejas autors bija krievu
lingvists Alfrēds Žurinskis (viņš, starp citu, ir arī
jau minētā tulkošanas no svahīlu valodas piemēra
autors). Bet pirmās starptautiskās lingvistikas olimpiādes
organizēšanas ideja pieder bulgāru lingvistiem. Starptautisko
lingvistikas olimpiāžu vecāko klašu skolēniem
vēstures pirmsākumi meklējami 2003. gada septembrī
mazā kūrorta pilsētiņā Borovecā. 2010. Gada
jūlijā šī olimpiāde norisinājās astoto
reizi.
(Nobeigums sekos)